Sunday, 3 March 2013

‎" RISALAH TENTANG WANITA "

❥ Wanita mampu menangis dalam tawanya,wanita juga mampu tertawa dalam tangisnya..

❥ Saat wanita berkata : “Aku baik-baik saja” padahal kenyataannya hati wanita hancur berkeping-keping..

❥ Mereka sedikit kesulitan mengungkapkan isi hatinya, lukanya, bahkan semua yang membuatnya terluka..

❥ Jika pun mereka bisa mengungkapkannya, mereka tidak mampu mengungkapkan semuanya,selalu ada yang disisakan untuk diungkapkan..

❥ Karena dalam kondisi seperti itupun wanita masih memikirkan perasaan prianya..

❥ Mereka tidak ingin prianya sedih dan ragu meskipun di saat bersamaan hatinya sudah hancur lebur..

❥ Bagai kapas yang beterbangan yang sulit untuk disatukan kembali dalam sebuah hati yang utuh..

❥ Setegar dan sekuat apapun wanita, dia pasti menangis..

❥ Entah dengan atau tanpa aliran air mata..

❥ Dalam setetes air matanya ada jutaan kata penuh makna yang tak mampu terucap..

❥ Wanita adalah makhluk ALLAH penuh makna..

❥ Jangan pernah sakiti wanita,karena wanita diciptakan bukan untuk disakiti..

❥ Wanita diciptakan bukanlah dari kepala untuk dijadikan pemimpin, wanita tidak diciptakan dari kaki untuk dijadikan sebagai alas..

❥ Tapi wanita diciptakan dari tulang rusuk untuk dijadikan pendamping, dekat dengan tangan untuk dilindungi dan dekat dengan hati untuk dicintai..

Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Saturday, 2 March 2013

Kelebihan Ayat Kursi

Assalamualaikum....

Hari nie,syila nk kongsi sedikit ilmu pd korang sume...huhu,rasenye dh lame x update..emm,asyik busy jew...pe pun nk la update cikit jgk... :D
Walaupun x menarik,p sekadar ingin memberi teladan pd diri sendiri dn kpd kwn2 yg len... ~selamat membaca~ 

   Dari Anas bin Malik r.a. berkata, "Rasulullah s.a.w. bersabda : "Apabila seseorang dari umatku membaca ayat Kursi 12 kali, kemudian dia berwuduk dan mengerjakan solat subuh, nescaya Allah akan menjaganya dari kejahatan syaitan dan darjatnya sama dengan orang yang membaca seluruh al-Quran sebanyak tiga kali, dan pada hari kiamat ia akan diberi mahkota dari cahaya yang menyinari semua penghuni dunia."
Berkata Anas bin Malik, "Ya Rasulullah, apakah hendak dibaca setiap hari?"

                        Sabda Rasulullah s.a.w., " Tidak, cukuplah membacanya pada setiap hari Jumaat."
Umat-umat dahulu hanya sedikit sahaja yang mempercayai rasul-rasul mereka dan itu pun apabila mereka melihat mukjizat secara langsung. Kita sebagai umat Islam tidak boleh ragu-ragu tentang apa yang diterangkan oleh Allah s.w.t. dan Rasul. Janganlah kita ragu-ragu tentang al-Quran, hadis dan sunnah Rasul kita. Janganlah kita menjadi seperti umat yang terdahulu yang mana mereka itu lebih suka banyak bertanya dan hendak melihat bukti-bukti terlebih dahulu sebelum mereka beriman.

                        Setiap satu yang dianjurkan oleh Rasulullah s.a.w. kepada kita adalah untuk kebaikan kita sendiri. Rasulullah s.a.w. menyuruh kita mengamalkan membaca surah Kursi. Kehebatan ayat ini telah diterangkan dalam banyak hadis. Kehebatan ayat Kursi ini adalah untuk kita juga, yakni untuk menangkis gangguan syaitan dan kuncu-kuncunya di samping itu kita diberi pahala. Begitu juga dengan surah al-Falaq, surah Yasin dan banyak lagi ayat-ayat al-Quran yang mempunyai keistimewaannya. Setiap isi al-Qur'an itu mempunyai kelebihan yang tersendiri. Oleh itu kita umat Islam, janganlah ada sedikit pun keraguan tentang ayat-ayat al-Quran, hadis Rasulullah s.a.w. dan sunnah Baginda s.a.w. Keraguan dan was-was itu datangnya dari syaitan laknatullah... ~Subhanallah~



Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Thursday, 14 February 2013

"Short Segmen by Nurirwane & Miwaa"


Assalamualaikum...

Jom join,..tekan SINI ea !

Mangsa tag syila : 1 ,2 dan 3

Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Monday, 11 February 2013

~Aku ingin bahagia, Dalam dakapan kasihMU ya ALLAH~


Ya ALLAH,
Maniskan hatiku dengan iman,
Cukupkan aku dengan bekalan sabar,
Meredah lautan hidup penuh dugaan ini.
Ya ALLAH,
Bantuku atasi amarah ini,
Dengan iman dan taqwa,
Kerana kata Luqmanul Hakim,
Taqwa adalah perahu yang utuh,
Di tengah lautan hidup ini.

Ya ALLAH, 
Teguhkan hatiku,
Untuk terus melangkah dalam hidup ini,
Yang kurasakan saban hari memeritkan,
Jadikan ia kembali salju,
Kerana sabda Rasulullah s.a.w.,
Dunia ladang akhirat.
Ya ALLAH, 
Aku ingin bahagia seperti mereka,
Meredah lautan dalam kedamaian dan kenyamanan.

Andai aku belum layak ya ALLAH,
Maka layakkanlah aku,
Dengan bekalan iman dan taqwa itu,
Yang kuyakini hanya itu,
Yang dapat menyelamatkan daku,
Dari berputus asa dengan rahmatMU...

Aku ingin bahagia,
Dalam dakapan kasihMU ya ALLAH...

Kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan...

~Sharing is caring~

Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Kata-Kata Hikmah

Assalamualaikum Sahabatku,

Semoga dalam istirahat Anda malam ini, Tuhan memulihkan hati Anda dari luka-luka yang Anda temui hari ini.

Semoga tidur Anda dipenuhi dengan impian-impian yang damai, yang melatih hati Anda untuk berfokus pada yang penting dan mengabaikan hal-hal yang hanya akan memberantaki kehidupan Anda.

Semoga Anda bangun esok pagi sebagai jiwa yang lebih segar, yang sesuai bagi rezeki yang melimpah dan sebuah cinta yang indah.

Aamiin...

Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Sunday, 10 February 2013

Simple Giveaway Aisyah Humaira'


Jom Klik SINI untuk turut join sekali (Y) .
Mari beramai-ramai kita join ea :D

Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Saturday, 9 February 2013

First ever Giveaway by I & A


Klik SINI untuk turut join sama ! :)
Jom kawan-II kita join sekali ...

Mangsa Tag Syila kali ini adalah :




Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Sahabat Sejati

Assalamualaikum n salam sejahtera..

Persahabatan itu fitrah
Sahabat itu secara fitrahnya, manusia perlukan sahabat. Tak kiralah sama ada sahabat sebagai isteri mahupun kawan sebagai seorang sahabat. Manusia diciptakan tidak sempurna kerana kesempurnaan hanya milik Allah SWT. Saya yakin, anda pun tahu. Oleh itu, kita memerlukan sahabat sebagai pelengkap kepada kelemahan kita. Penguat saat kita lemah. Menghulurkan tangan saat kita jatuh. Penghibur saat kita berduka.
Saya juga mengimpikannya dan ingin merasainya. Manisnya saat berukhuwah. Berukhuwah dengan ibubapa, abang dan adik, jiran tetangga, sahabat, rakan sekolah, guru, dan masyarakat kerana-Nya. Tapi saat ini, kita belajar di alam IPT. Maka itu, kecenderungan hubungan ukhuwah kita hanya kepada rakan-rakan atau sahabat. Berjuang bersama-sama mencapai cita-cita dijalan-Nya. 'Cemerlang Akademik dan Cemerlang Dakwah.'



 Allah SWT berfirman yang bermaksud;
"Dan bagi tiap-tiap umat ada kiblatnya (sendiri) yang ia menghadap kepadanya. Maka berlomba-lombalah (dalam membuat) kebaikan. Di mana saja kamu berada pasti Allah akan mengumpulkan kamu sekalian (pada hari kiamat). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu."
(Surah Al-Baqarah ayat1-148)


Sahabat umpama pesaing. Bersaing antara satu sama lain ke arah satu matlamat. Berlumba-lumba dalam kebaikan. Hanya mencari redha-Nya. Menjalinkan ukhuwah kerana-Nya. Dengan mengharapkan cintanya sampai ke syurga.


Alhamdulillah, saya pernah mengalami situasi ini. Bahkan setiap hari saya merasainya. Berlumba-lumba dalam kebaikan. Kekadang teringat juga kisah para sahabat. Kisah Saidina Umar dan Saidina Abu Bakar. Mereka bersahabat dan berlumba-lumba dalam mengejar kebaikan. Saya seolah-olah mengalami kisah yang sama. Namun, kisah persembahan yang berbeza daripada kisah sahabat Rasulullah SAW .



Indahnya persahabatan apabila disulam dengan keikhlasan ... ^_*

Jom lihat video nie,sye trsentuh hati ble tngok...

~Sharing is caring~


video


Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

1st beLog CONTEST : Mari Mengira by FakhRuru


Assalamualaikum...

Jom klik SINI utk turut join same..harap korang sume berjaye mengira curly ini..

Syila kira curly sume yg ad d dlm banner nie sebanyak 79..so anda sume jgn tiru jwpn sye ea..huhu 

Harap2 menang insyaallah... (^_^)

Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Thursday, 24 January 2013

Topup Giveaway by FD




Assalamualaikum... Okey, ni first time syila join giveaway , hehe .
So , baru belaja lah ... *agak blurr sikit , mohon tunjuk ajar ye :)

Straight to the point , jom tekan SINI untuk turut join sekali ! Mana tahu rezeki korang nak menang , insyaAllah ~

Okey, mangsa tag syila adalahhhhh ....

MY FRIEND
NILAM

Bye Assalamualaikum ! Salam perkenalan daripada Syila :D

- Selamat Bergiveaway -



Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^

Wednesday, 23 January 2013

Salam Muhibbah

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum... salam sejahtera

Disini aq ingin mencoret sedikit coretan buat saudara2 sekalian..
haha..aq pun x tau nk tulis pe...coz first time berblogging..huhu
harap korang sume bole trima ku dlm dunia berblogging ini...aq buat nie utk menambahkan ilmu ku lagi...n nak merasai berblogging.. piss yo..

Jangan Lupa Singgah Sini Selalu ^_^